Najprostszy tort świata

Najprostszy tort świata

Truskawki – pycha😛. Jem je garściami…uwielbiam…kocham świeże i przetworzone pod każdą postacią. To mój ulubiony owoc lata🙂. Truskawki zintegrowane ze śmietaną – coś prostego a tak pysznego. Taki torcik z truskawkami zjedzą ze smakiem nie tylko dorośli ale również mali amatorzy słodkości.
Pod czapą truskawek kryje się biszkopt przełożony śmietanką.

Potrzeba:
1kg truskawek
Śmietanka kremówka 36%
2 czubate łyżki cukru pudru
5 łyżek cukru kryształ

Na biszkopt potrzeba:

5 jajek
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mąki tortowej
2/3 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego

Należy oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, dodać stopniowo cukry, ubijać nadal ok 2 minut. Dodać zółtka, mąki i mieszć na najniższych obrotach. Przełożyć do formy 20-25 cm i wstawić do nagrzanego piekanika do 180 stopni na 40-50 minut. Biszkopt będzie gotowy gdy przejdzie tzw test suchego patyka. Wyjąć ciepły, uderzyć o blat kuchenny tak aby uciekły pęcherzyki powietrza. Wystudzić.

Śmietankę kremówkę 36% ubić z cukrem pudrem na sztywno. Około 300g truskawek wsypać do rondla wraz z cukrem. Dusić na małym ogniu aż z owoce puszczą sok. Jeśli soku będzie mniej niż szklanka (a zależy to od trusawek) rozcieńczyć przegotowaną wodą. Przygotować paterę, biszkopt podzielić na dwa równe blaty. Pierwszy ułożyć na paterze, za pomocą pędzelka nasączyć biszkopt otrzymanym wcześniej syropem, posmarować śmietanką, ułożyć kilka pokrojonych truskawek, polać częścią syropu, ułożyć drugą część biszkoptu, posmarować syropem a następnie śmietanką wierzch i boki. Udekorować truskawkami. Tort nadaje się do natychmiastowego spożycia ale świetnie smakuje rówież po schłodzeniu w lodówce. Gotowe.🙂

Przepis na najlepszy biszkopt znalazłam na stronie http://kotlet.tv/biszkopt-do-tortow
Jest dokonały🙂 zawsze się udaje.

DSCF3520DSCF3495DSCF3524

8 Comments Add yours

  1. Am*nestie pisze:

    Rety! Dora, co robisz, żeby biszkopt był puszysty? U mnie po wyciągnięciu z piekarnika jest wyrośnięty, uderzam i po 5 minutach się zapada😦 potem zbija i wygląda na zakalec… Myślalam, że za krótko pieklam, ale jak potrzymałam dłużej, niż podałas, to się spalilo dno… I po chwili znowu był płaski… nie wiem już sama, co robię źle… Możesz mi coś poradzić?

    1. Am*nestie pisze:

      Właśnie doczytałam, że biszkopt zawsze się udaje;) chyba obaliłam tą tezę;)

    2. dorapiecze pisze:

      Być może biszkopt uda się gdy dasz pół na pół mąki ziemniaczanej i mąki tortowej, proponuję również przesiać mąkę przez sito w czasie dodawania do masy jajeczno – cukrowej. Czy pieczesz biszkopt na środkowym poziomie piekarnika? Jeśli nie, to też może być przyczyna. Możesz też dodać razem z mąkami, łyżeczkę proszku do pieczenia. W przepisie nie zaznaczyłam a myślę, że to istotne, biszkopt piekę bez termoobiegu. Dziękuję za uwagi, są dla mnie cenne. Mam nadzieję, że kolejny biszkopt się uda.🙂

      1. Am*nestie pisze:

        Udał się!😉 Pieklam bez termoobiegu i przesialam przez sito:) właściwie wszystko zrobiłam, co napisałaś;) teraz czekam na męża i dzieci i ich opinię;) ale z pewnością będzie pyszny;) Dziękuję za pomoc😉

      2. dorapiecze pisze:

        😀 Bardzo się cieszę!🙂 Służę pomocą. Życzę smacznego!

  2. magda pisze:

    Skorzystałam z twojego przepisu i urosłam w oczach mojego chłopka. Ciasto jest super. Dzięki

    1. dorapiecze pisze:

      Gratuluję🙂 i bardzo się cieszę :D! Polecam się na przyszłość.

Skomentuj

