Budyniowa pianka z jabłkami na i pod kruchym ciastem

Budyniowa pianka z jabłkami z kruchym ciastem

Dostałam całą masę jabłek; pięknych, rumianych i aromatycznych. Część posmażyłam, część udusiłam, a z niektórych zrobiłam dwa ciasta, jedno z nich to właśnie te kruche z budyniową pianką. Piekłam je po raz drugi, wcześniej w czerwcu do przepisu użyłam mąki razowej oraz truskawek – wówczas wyszła mi „rustykalna razowa tarta”. Tym razem chciałam otrzymać nowy rodzaj jabłecznika (?). Ciasto jest kruche i delikatne, a pianka lekka, słodka i miękka. W połączenie z jabłkami jest idealne.  Naprawdę smaczne. Zapraszam🙂

Składniki na blaszkę o wymiarach ok 22x22cm:

około 7 do 10 jabłek, umytych, obranych ze skórki, pokrojonych w cienkie plastry.

4 żółtka

160g masła lub margaryny

3 łyżki cukru pudru

1,5 szklanki mąki

2 łyżeczki proszku do pieczenia

Mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder wsyp do miski, wymieszaj. Dodaj miękkie masło i żółtka. Wymieszaj i wyrób ciasto na jednolite. Nagrzej piekarnik do 180 stopni C. Przygotuj blachę, wyłóż ją papierem do pieczenia lub natłuść i obsyp bułką tartą.

Składniki na pianę:

4 białka

1 cukier waniliowy

150 ml cukru

100 ml oleju

2 opakowania budyniu waniliowego

Białka ubij na szywną pianę wraz z cukrami. Dodaj olej, wymieszaj mikserem. Zmniejsz obroty i zacznij dosypywać budyń, ciągle mieszając. Zwiększ obroty, poubijaj piankę ok 2 minut. Wstaw do lodówki.

Ciasto podziel na dwie części, w proporcji 2/3 : 1/3. Przygotowaną blachę wyłóż większą częścią ciasta wraz z rantem, ok 2 -3 cm (pianka znacznie wyrasta podczas pieczenia). Wstaw ciasto na 5 minut do piekarnika. Wyjmij, wylej na podpieczony spód piankę, a następnie powciskaj w nią lub ułóż na wierzchu pokrojone w plastry jabłka. Mniejszą częścią ciasta przykryj warstwę pianki. Możesz ją zetrzeć na tarce jarzynowej lub tak jak ja odrywać kawałki ciasta i w palcach formować „małe palcuszki” o nieregularnych kształtach. Wstaw znów do pieca nagrzanego do 180 stopni C, na 50 minut. Po tym czasie ciasto powinno osiągnąć jasnozłoty kolor. Pokrój gdy ostygnie.🙂

DSCF5772

DSCF5781

DSCF5794

4 Comments Add yours

  1. A wiec to taka szarlotke zrobilas..
    Powinnam raczej napisac TAKA!😀
    Jest cudowna🙂 Robilam szarlotke z jablkami i budyniem, ale bez bialek i oleju. Ciekawy pomysl. Taka pianka musi byc niewyobrazalnie milym doznaniem dla podniebienia😀
    .. i znowu od rana moje mysli bedzie zajmowalo ciasto😀

  2. Nati W. pisze:

    A to ciasto siedzi w mojej glowie odkad je zrobilas..wyglada mega pysznie. Niedlugo sie za nie wezme :))

  3. K pisze:

    Kompletnie nie wyszła mi pianka.

  4. Aga pisze:

    Witam. Właśnie piekę to ciasto z niecierpliwością co wyjdzie, bo pianka po dołożeniu budyniu, co robiłam oczywiście stopniowo i na małych obrotach, zamieniła się w płyn. Nie poddałam się i wylałam to na wstępnie podpieczone ciasto. Teraz 50′ niecierpliwości co z tego wyjdzie…
    Proszę o poradę co mogło pójść nie tak, bo ciacho wygląda mega apetycznie i chciałabym je upiec następnym razem mojemu lubemu.
    Pozdrawiam🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s