Delikatne ciasto dyniowe

DSCF6292

Dynia w kolejnej odsłonie – na słodko – upieczona – po porostu ciasto dyniowe. Mokre, delikatne, niemal o konsystencji musu. Cudowny słodki smak i piękny kolor. Czego chcieć więcej..?
Jak wymyśliłam to ciasto? – sama tego do końca nie wiem. Sprawdziłam zawartość spiżarni oraz lodówki. Chciałam upiec sernik, później jabłecznik, ciasto drożdżowe czy może ciasteczka, ale za każdym razem gdy coś wymyśliłam okazywało się, że brakuje potrzebnego produktu. Godziny były nocne więc wypad do sklepu odpadał. Spojrzałam jeszcze raz do lodówki… „mam białka”. Ubiłam pianę jak do bezy… i co dalej? Dodałam do piany puree z dyni. Upiekłam. A to jest efekt końcowy🙂.

Najpierw przyrządź puree z dyni:

około 1kg dyni

1 szklanka mleka 2%

1 łyżeczka cukru

Dynię umyj, obierz i pokrój w kostkę, przełóż do rondla, zalej mlekiem i dodaj cukier. Gotuj pod przykryciem aż dynia zmięknie tak, aby można ją było zblendować na gładkie pure a właściwie przecier dyniowy. Powinno wyjśc około pół litra przecieru. Ostudź.

Pozostałe składniki takie jak:

5 białek

200g cukru

1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

należy ubić jak do pavlovy czyli: białka ubij na sztywno, dodaj cukier i łyżeczkę mąki ziemniaczanej, ubijaj nadal. Masa powinna być dość sztywna.

Nagrzej piekarnik do 180° C.

Do masy bezowej dodaj ostudzony przecier dyniowy. Wymieszaj mikserem na najwolnieszych obrotach. Ciasto wlej do tortownicy o średnicy ok 25cm. Wsadź do pieca, po 10 minutach zmniejsz temperaturę do 170° C i piecz około 50 minut, do tzw suchego patyka. Podczas pieczenia ciasto podniesie się, znacznie urośnie, a następnie opadnie co jest porządane. Ciasto dyniowe ostudź. Nam najbardziej smakuje na zimno udekorowane wiórkami gorzkiej czekolady.🙂

DSCF6262

DSCF6311

DSCF6215

DSCF6221

Skomentuj

