Tradycyjny sernik pieczony z rodzynkami

Tradycyjny sernik pieczony z rodzynkami

Rozpoczęłam poszukiwania przepisu na sernik doskonały. To nie lada gratka. Jako pierwszy idzie do pieca, sernik z rodzynkami jaki pamiętam z dzieciństwa. Przyznam szczerze, że trochę improwizowałam przy tym przepisie. Sernik miał być dość wilgotny, słodki, obfito okraszony rodzynkami. Koniecznie z ciemną polewą i płatkami migdałów. Od siebie dodałam ciemne pokruszone herbatniki, którymi obsypałam spód oraz boki tortownicy. Te ciasto serowe, które pamiętam, smakowało również aromatem arakowym, w mojej wersji zastąpiłam go cukrem waniliowym. Ciasto znów nie doczekało się sesji zdjęciowej, nim pstryknęłam pierwszą fotkę, mąż myśląc, że już można, odrkoił sobie kawałek, więc wybaczcie „okrojoną wersję”. Sernik smaczny ale moje poszukiwania trwają dalej… Myślę sobie, że przepis jest na tyle łatwy i małopracochłonny, że każdy sobie z nim poradzi. Zapraszam na pierwszy tradycyjny sernik pieczony z rodzynkami🙂.

Składniki:

1kg twarogu do serników
4 duże żółtka
1 szklanka cukru
2-3 łyżki cukru pudru
1 łyżka kaszy manny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
garść – dwie rodzynek
pół paczki kakaowych herbatników
masło lub margaryna do wysmarowania formy
90g gorzkiej czekolady o zawartości kakao 60%
2 łyżki przegotowanej wody
1 łyżka masła

Przygotuj tortownicę o średnicy nie większej niż 25cm, natłuść ją. Piekarnik nagrzej do 170 stopni C. Herbatniki zmiel blenderem lub bardzo mocno rozkrusz – na efekt bułki tartej. Obsyp okruszkami natłuszczoną tortownicę. Żółtka utrzyj z cukrami. Twaróg wymieszaj z mąką ziemniaczaną, kaszą manną oraz proszkiem do pieczenia. Połącz utarte żółtka z masą serową, wymieszaj, następnie dodaj rodzynki. Przelej sernik do formy, wsadź do pieca na 60 -75 minut.

Upieczony sernik oblej polewą z gorzkiej czekolady: 90g gorzkiej czekolady 60% roztop na wolnym ogniu wraz z łyżką masła i 2 łyżkami przegotowanej wody. Płynną polewę rozsmaruj po cieście, obsyp garścią płatków migdałowych.🙂

DSCF7320

DSCF7328

12 Comments Add yours

  1. Mam słabość do serników. A teraz mam ochotę na ten właśnie… Pozdrawiam🙂

    1. dorapiecze pisze:

      To bardzo mnie cieszy🙂. Już szykuje się kolejny serniczek.

  2. Eliza pisze:

    Sernik wygląda pięknie, ja bym tylko wyrzuciła te rodzynki, bo nie lubię, taki jestem dziwak😉

    1. dorapiecze pisze:

      W takim razie mój nastepny sernik bardziej Ci przypadnie do gustu. Nie będzie w nim ani jednej rodzynki🙂.

  3. wedelka pisze:

    Takie tradycyjne najbardziej lubię🙂 Od siebie zmniejszyłabym tylko ilość rodzynek, a w zamian dała trochę skórki pomarańczowej🙂 I byłabym w niebie😉

    1. dorapiecze pisze:

      Pewnie, że można🙂

  4. Ervisha pisze:

    Uwielbiam serniki🙂

  5. dorapiecze pisze:

    Z rozpędu „dodałam” pół szklanki cukru pudru😛 – już poprawiłam przepis.

  6. Sernik to moje ukochane ciasto:) Twój wygląda pięknie. Nabrałam ochoty na pieczenie!:)

  7. jakubiak pisze:

    czy zamiast twarogu moge dodac ricotta ser?

    1. dorapiecze pisze:

      Myślę, że można. Sernik na pewno się uda, być może konsystencja będzie nieco „lżejsza” niż przy użyciu twarogu.🙂

Skomentuj

