Paluchy wiedźmy czyli coś na Halloween

DSCF7362

Ich fotografie budzą u mnie jakiś lęk, ilekroć je widziałam przypominał mi się „Blair Witch Project”… brrryy – aż mam gęsią skórę. Upiorne w wyglądzie i strasznie smakowite. Mam nadzieję, że „halloween’owym kolędnikom” przypadną do gustu. Choć zdecydowanie wolę oglądać palce Madonny w roli wiedźmy z „Czterech Pokoi” czy idolki mojego pokolenia „Sabriny, Nastoletniej Czarownicy”, dobra nawet i „Harr’ego Pottera”, dziś zaproszę do obejrzenia ich galerii – niech Was przerażą Paluchy Wiedźmy😉.

Naprawdę szybko je się robi – nawet nie myślałam, że aż tak. I wiecie co modelując paluchy miałam uśmiech od ucha do ucha, knując plan „poczęstowania nimi męża”. Jeszcze surowy paluch wystraszył go nie na żarty…😛.

Ciasto na 22-30 paluchów wiedźmy:

1,5 szklanki mąki krupczatki
120g masła
1 żółtko
1 słuszna łyżka śmietany
1 cukier waniliowy
1/4 szklanki cukru pudru
migdały – odlicz tyle ile Ci wyjdzie paluchów – u mnie 25 migdałów
czekolada – 1 kostka

Mąkę, cukry, masło, śmietanę i żółtko umieść w misce, wymieszaj i zagnieć na jednolite ciasto. Oderwij kawałek ciasta nie większy niż piłeczka pingpongowa, uformuj kulę, zroluj na wałeczek, połóż na stolnicy lub od razu na przygotowanej blasze (którą natłuść i wyłóż papierem do pieczenia ciast), nadaj kształt palca. I tak samo z każdym z osobna. Jeśli migdały będą w skórce – musisz je sparzyć wrzątkiem, następnie zdjąć skórkę. Jeśli chcesz uzyskać efekt „brudu pod paznokciami” użyj rozpuszczonej kostki ciemnej czekolady. Migdał zamocz od spodniej strony w czekoladzie i przyklej do palucha, lekko dociskając. Uformowane paluchy wsadź do pieca nagrzanego do 200 stopni C na 15-17 minut. Po tym czasie wyjmij blachę do przestudzenia.

DSCF7382

DSCF7371

7 Comments Add yours

  1. paluch pisze:

    Super paluchy!!!!😉

  2. Ola pisze:

    Czy nie potrzeba proszku do pieczenia?

    1. Dorota pisze:

      Nie dodaje się proszku do pieczenia.🙂

Skomentuj

