Ciasto z jagodami

DSCF9695

Składniki:

pół szklanki mleka

pół kostki margaryny

35 dag mąki

25 g drożdży

5 łyżek cukru

jajko + żółtko

szczypta soli

jagody

DSCF9694

W rondelku podgrzej mleko, włóż margarynę i poczekaj aż się rozpuści. Dodaj drożdże, cukier, sól, jajko i żółtko, dokładnie wymieszaj. Do miski przesiej przez sito mąkę, wlej przygotowany roztwór i wyrabiaj, aż składniki się połączą, a ciasto będzie jednolite. Przykryj papierem do pieczenia i odstaw na 30 minut w ciepłe miejsce. Blaszkę (u mnie duża forma do tarty) natłuść i obsyp mąką. Wyrośnięcie ciasto przełóż do formy, owoce rozłóż na wierzchu. Piecz w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C przez 30 -35 minut.

DSCF9687

7 Comments Add yours

  1. Lena pisze:

    Drożdżowe z jagodami-pychota😉

    1. dorapiecze pisze:

      😊 to prawda 😉 proste, zwyczaje,a smaczne. Pozdrawiam 😃

    1. dorapiecze pisze:

      To bardzo się cieszę 😄

  2. gin pisze:

    Ja takie lubię bardzo, wygląda cudnie🙂
    Ja w tym roku jadłam tylko jagodowe lody…

    1. dorapiecze pisze:

      Szkoda, że jagody dostępne są tak krótko. W tym roku udało mnie się tylko jeden mały słoiczek „przetworzyć”. Ciacho polecam. Zapraszam ponownie🙂

Skomentuj

