Ciastka fit

DSCF0168

Kilka osób pytało mnie czy znam przepis na dietetyczne ciastka. Nareszcie się doczekają😉. Ciastka fit są wilgotne, a naturalnej słodyczy dodaje im miód oraz suszone lub świeże owoce… Odpowiednio przechowywane dość długo zachowują świeżość. Właściwie za każdym razem „wrzucam” do środka coś innego , orzechy, morele, brzoskwinie, truskawki… mąkę razową wymiennie stosuję z mąką gryczaną – dzięki temu ciastko fit mi się nie nudzi🙂.

Składniki:

1 jajko

50 g rodzynek

50 g żurawiny suszonej

50 g świeżej śliwki

100 g płatków owsianych

100 g mąki orkiszowej

100 g mąki razowej

200 ml jogurtu naturalnego

1-2 łyżek miodu

2 łyżki oliwy lub oleju

cynamon do smaku

Płatki owsiane zalewam gorącą wodą tak, aby leciutko nabrały wilgoci ( max 1/3 szklanki wody), odstawiam. W misce umieszczam pozostałe produkty, dodaję płatki (bez odsączania wody) oraz szczyptę cynamonu. Wszystko mieszam za pomocą łyżki lub trzepaczki. Nagrzewam piekarnik do 190 stopni C z termoobiegiem. Na wyłożoną papierem do pieczenia blachę nakładam porcje ciasta. Wkładam do piekarnika na około 17 minut – będą gotowe gdy zanurzony w nich patyczek będzie suchy.

DSCF0165

DSCF0155

 

9 Comments Add yours

  1. Milena pisze:

    Uwielbiam takie ciasteczka! I mimo, że nie lubię rodzynek w wypiekach to akurat w tych ciasteczkach smakują genialnie🙂

    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie🙂

    1. dorapiecze pisze:

      Rodzynki oczywiście można zastąpić innym ulubionym składnikiem i nie muszą to być nawet bakalie ale świeże owoce. A ja już ze smacznym Teen’s Kitchen jestem na FB🙂. Oczywiście jak i z innymi kulinarnymi blogami, które mnie tu odwiedzają😀

    1. dorapiecze pisze:

      O to super🙂. Takie ciacho – pożywne i smaczne.

  2. gin pisze:

    Mniam🙂 Można sięgnąć po kolejne bez wyrzutów sumienia🙂

    1. dorapiecze pisze:

      W sumie to racja😉. Dziś upiekłam je z żurawiną, nektarynkami oraz winogronami, dodałam płatki owsiane błyskawiczne ( nie trzeba wtedy zalewać wodą). Wyszły równie smaczne.

  3. Gosia pisze:

    Ile takie ciasteczko ma kalorii??

    1. Dorota pisze:

      W zależności od wielkość około 98 – 120 kalorii.

  4. Ciastka wyszły bardzo dobre. Z powodu braku kilku składników: zamiast mąki orkiszowej dałam ryżową, zamiast śliwek – banana, zamiast rodzynek i żurawiny – daktyle i mimo wszystko wyszły na prawdę pyszne. Szkoda tylko, że za jednym zamachem zjadłam aż 8 szt (!). Teraz mam wyrzuty sumienia hehe.

Skomentuj

