Placki z tartą dynią na słodko

DSCF0270

Piękny ten wrzesień, słońce grzeje aż chciałoby się zatrzymać to lato na dłużej. Tymczasem czuć jesień w powietrzu… liście się zakolorowały, wieczorami nad morzem czuć zapach topoli, lasy obfitują w grzyby, a w warzywniakach coraz więcej dyń… Na blogu pojawiły się w zeszłym roku przepisy na dynię, tym usmażyłam Wam placki z tartą dynią na słodko, złociste, obsypane cukrem. Taki smaczny podwieczorek czy słodki „piątkowy obiad”.🙂

około 300 g utartej dyni*

1 szklanka mąki pszennej (użyłam tortowej)

1 jajko

1 szklanka mleka

1 łyżka cukru

szczypta soli

1 łyżka oleju

starta na papkę łyżeczka białej słodowej cebuli (podkręca smak – jeśli nie lubisz cebuli pomiń)

Do miski wsypałam mąkę, cukier, szczyptę soli, wbiłam jajko oraz dodałam mleko z olejem. Ciasto wymieszałam, roztrzepała, tak, aby nie pozostały grudki. Dodałam utartą dynię oraz startą na papkę słodową cebulę (opcjonalnie), znów przemieszałam ciasto. Placki usmażyłam na rozgrzanej, natłuszczonej patelni –  porcje ciasta wlewam małą chochelką na patelnię, smażę z obu stron do uzyskania złocistego koloru. Placki najlepsze są świeże, gorące, posypane cukrem ( można je zawsze w razie czego podgrzać w piekarniku😉 ). Smacznego🙂

DSCF0276

 * dynię możesz zastąpić tarta cukinią DSCF0273

Dynia na słodko i słono

Bądź na bieżąco – obserwuj blog oraz polub stronę na facebook’u🙂

3 Comments Add yours

  1. Łał! wygląda pysznie! jestem bardzo ciekawa jak smakuje!
    wspaniałe zdjęcia!

    1. dorapiecze pisze:

      Dziękuję, placki wychodzą całkiem fajnie. Smak można podkręcić serem żółtym o delikatnym smaku – zadziwiające ale połączenie dynia – ser – cukier jest ciekawe.

      1. Oo:) jesCze lepiej!

Skomentuj

